לפרטים והזמנות חייגו: 052-463-0888

פטריית צדף צהובה - ערכה לגידול פטריות

גידול פטריות מרפא צדף זהובות

גידול פטריות מרפא צדף זהובות

פטריות מרפא צדף זהובות נפוצות מאוד בקרב מגדלי פטריות בתחילת דרכם כי הן קלות לגידול, טעימות מאוד ובריאות.
בנוסף, צבען המיוחד בגוון צהוב-זהב הוא מראה מיוחד ומרשים.
על שיטות הגידול של פטריות צדף זהובות ועל סגולותיהן הבריאותיות, אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

פטריות מרפא צדף זהובות – תיאור כללי

פטריות הצדף הזהובות הן פטריות יחסית נפוצות בטבע, בעיקר באזור צפון אמריקה. הן ידועות בטעמן ובמרקמן המעודן ביחס לפטריות צדף אחרות. כשאר פטריות הצדף, גם הן מכילות ערכים תזונתיים רבים ובעלות סגולות רפואיות.

פטריות צדף זהובות הן עדינות מאוד ונשברות בקלות. הן גדלות במקבצים של פטריות, תחילה ככדור פטרייה ממנו יוצאים ראשי סיכה בצבע זהוב חזק ובהמשך, עם הגדילה הופך לזהוב-צהבהב.

פטריות הצדף הזהובות אוהבות אקלים חמים והטמפרטורות האופטימאליות עבורן הן בין 18-28 מעלות. טמפרטורה נמוכה  יותר מאיטה את קצב גדילתן.

שיטות הגידול של פטריות מרפא צדף זהובות

פטריות הצדף הן פטריות חזקות המתאימות לגידול ביתי. מדובר בתהליך קל ומתגמל. מתחילים עם "דפי" הפטרייה, שהם השתיל או הזרע, לצורך העניין. ה"דפים" נמצאים בחלק התחתון של הפטרייה ועליהם מתפתחים הנבגים.

את ה"דפים" מחברים לדגן כלשהו ומנביטים בכלים מיוחדים. כאשר הפטריות מתחילות לצמוח מעבירים אותן למצע הגידול שהוא גם המזון שלהן, לרוב קש או נסורת.

ניתן גם להשתמש בערכה ביתית מוכנה ותוך מספר ימים בלבד יתחילו להופיע ראשי הפטריות.  בערכה יש כל מה שצריך בשביל לגדל את הפטריות ואין צורך לקנות אביזרים וכלים נוספים. מצע הגידול מיוצר בתנאי מעבדה סטריליים וקפדניים ביותר.

מה עושים? מוציאים את שקית המצע מאריזת הקרטון ועושים בה חתך בצורת איקס עם סכין חדה. משפריצים על השקית עם שפריצר מלא במים מהברז פעמיים ביום, במרחק של 15-20 ס"מ. כאשר מתחילים לצוץ ראשי הסיכה של הפטריות ממשיכים לרסס רגיל, עד שהפטרייה מגיעה לגודלה המלא.

לאחר שקוטפים אתה פטריות, מרססים את המצע בנדיבות במים פעם אחת ולאחר כמן ממשיכים פעמיים ביום עד שיוצא המחזור השני. אחרי הקטיף השני טובלים את מצע הגידול ל-12 שעות וחוזרים על תהליך הריסוס, עד שיוצאות הפטריות בפעם השלישית. בשלב זה ניתן להטמיע את מצע הפטריות בגינה, שם הוא ידשן את הקרקע ואולי אף יוציא מחזור נוסף של פטריות.

סגולות רפואיות וערכים תזונתיים

פטריות הצדף הזהובות תומכות במערכת החיסונית, עשירות בחלבון ובוויטמינים כגון ניאצין, ויטמין D
ברזל ובטא-גלוקונים. כמו-כן, הן מכילות מולקולות פוליסכרידים הנחשבות לאנטי-סרטניות.

הפטריות הן דלות שומן וקלוריות ומומלצות כחלק מהתפריט של תזונה בריאה.
הן מכילות נוגדי-חמצון מסוג חומצה גאלית שהוכחה כמשפרת את זרימת הדם, מנטרלת רעלים ומאזנת את רמות הסוכר אצל חולי סכרת ומשפרות את תפקוד מערכת העיכול .

כל המידע באתר מוגש באדיבות : רוני וגל גבאי 

מעבדת גידול פטריות מרפא  

ערכה לגידול פטריות מרפא 

אזור תעשייה כוכב יאיר – צור יגאל 

להזמנות ובירורים ניתן לפנות בטלפון: 0524-630888

שתפו כתבה

וואטסאפ
פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
פינטרסט
כתבות נוספות